مقدمه

علم فلسفه از علوم مبنایی و بنیادین در معرفت بشری شمرده می‏شود.معمولا فلاسفه در این علم به پی‏جویی حقایق کلی هستی و وجود و لوازم و عوارض آن پرداخته‏اند.گرچه از فلاسفه تعاریف مختلف و متفاوتی بدست داده شده، ولی همگی در این که فلسفه پژوهشی در کلی‏ترین وجوه هستی است مشترک می‏باشند.هرگونه تعریفی از فلسفه خود در حقیقت گردن نهادن به روشی خاص در پژوهش فلسفی است، کما اینکه در بسیاری از تعاریف ارائه شده درباره فلسفه، ذکر روش علم فلسفه از اجزاء تعریف قرار داده شده است.

فلسفه آموزش و پرورش یا همانا فلسفه تعلیم و تربیت، یک علم میان رشته‌ای است که به بررسی رابطه آموزش و پرورش و فلسفه می پردازدهدف از نوشتن این مقاله آشنایی مختصر با مفاهیم فلسفه، تعلیم و تربیت فلسفه تربیتی است. برای روشن شدن ارتباط فلسفه با تعلیم و تربیت لازم است ابتدا مفهوم فلسفه و تعلیم و تربیت را بیان نمود و سپس رابطه آنها را در پیوند با فلسفه بررسی کرد.

بیان مسأله

اصول و فلسفه تعلیم و تربیت یکی از درس های تربیتی مهم و ضروری متقاضیان حرفه ی معلمی است. در توصیه نامه بین المللی یونسکو، فلسفه تعلیم و تربیت به عنوان یکی از مواد درسی ضروری آن ها لحاظ شده است. معلمان، کلیدی ترین عنصر یک نظام تعلیم و تربیت هستند. اهمیت و جایگاه و نقش معلم در تعلیم و تربیت تا آن جاست که برخی معتقدند "معلم کارایی و کفایت او، آیینه تمام نمای کفایت و کارآیی هر نظام آموزش و پرورش است"(ایروانی، شرفی و دهنوی. به نقل از مهرمحمدی، 1379).

ما در این تحقیق به دنبال یافتن پاسخ این سؤال بودیم: آیا فلسفه با تعلیم و تربیت رابطه ای دارد؟

ادامه مطلب

نقش فناوری اطلاعات در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت

شخصیت شناسی در کودکان پیش دبستانی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

فلسفه ,تعلیم ,تربیت ,علم ,رابطه ,پرورش ,تعلیم و ,و تربیت ,فلسفه تعلیم ,در این ,و پرورش

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

زبان برنامه نویسی کاتلین بهترین زبان دنیا مدرسه بهشت جنوب آکادمی علمی و مشاوره راهبر طراحی سایت فروشگاهی|طراحی وب سایت فیلم‌های بسیار، زندگی‌های بسیار! شرط بندی نعتبر علوم تجربی تلاش و امید کافه کابوک پایگاه اطلاع رسانی حجةالاسلام صدوقی نیا